תזונה מאוזנת

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר כבר היום

תוכן עניינים:

תזונה מאוזנתתקטגוריותזונה מאוזנת במהלך טיפולי פוריות היא אחד משינויי הבריאות החזקים ביותר בהם יכולה אישה לנקוט על מנת להשיג הריון בריא ושלם. מחקרים רבים הראו ששינויים פרטניים בתזונה משפרים פוריות, מונעים הפלות חוזרות ותומכים בהריון בריא.

תזונה נכונה משמעותית ביותר כשמדובר בגוף בריא ובמערכת רבייה תקינה. אבני הבניין להורמונים נמצאים במזונות. נוגדי חמצון, אשר מסייעים להגנת הביצית והזרע מפני רדיקלים חופשיים, נמצאים במזונות. כשם שחומרים מזינים במזונות מועילים לפוריות, קיימים מספר מזונות וכימיקלים המוספים למזונות והמזיקים לבריאות ולפוריות.

הצעד הראשון להשגת פוריות תקינה

ייעוץ תזונה הוא חלק חיוני מטיפולי הפוריות. השאלה הראשונה אותה שואלים תזונאים אישה המתמודדת עם בעיות פוריות היא: "מה כוללת התזונה שלך?". רוב התגובות הן "אוכל בריא". לאחר מכן מגיעים לגרסה האמיתית של האישה לתזונה בריאה, המתבררת לעיתים קרובות כתזונה שגויה, וודאי שאינה בריאה לפוריות.

ללא קשר להגדרה האישית לגבי בריאות, כשמדובר בפוריות, מדובר בחיים האמיתיים. תזונת פוריות נראית אחרת אפילו בהשוואה לתזונה שלמה, נכונה ובריאה. יש לשנות באופן מהותי את הרגלי האכילה ולקבל את הכלים המסייעים להתחלת אכילת מתכונים קלים ומהנים להכנה.

הבנת תזונת פוריות

תזונה טבעית ופריון היא שיטת אכילה התומכת בגוף במאמצי הרבייה שלו. היא כוללת מזונות צפופים ורכיבי מזונות מסוימים הדרושים לפעילות הורמונאלית, ייצור ואיזון, התפתחות עובר, בריאות ביציות, בריאות זרע, בריאות הדם, והשפעות חיוביות רבות אחרות.

זוהי תזונה שמטרתה לסייע לגוף לאזן בעיות פוריות העשויות להתקיים, לבנות חומרים מזינים ולספק את כל אבני הבניין הדרושים להתפתחות עובר בריא. בנוסף, זוהי תזונה ממוקדת המעניקה לילד את העתיד של התחלה טובה יותר בחיים.

המדע מאחורי תזונה טבעית ופריון

הצעות התזונה הטבעית והפריון מבוססות על מחקר מדעי, נתונים תזונתיים והרגלי אכילה של השבטים והעמים הפוריים ביותר בהיסטוריה, כמו גם על הצגת שיטות עבודה תזונתיות אשר ידועות בהפחתת סיבוכים במהלך ההיריון.

מחקר של אוניברסיטת הרווארד

אוניברסיטת הרווארד ביצעה מחקר שנערך לאחרונה והראה שירידת שמונים אחוזים בפוריות נובעת מתזונה שאינה נכונה. נשים שהקפידו על שילוב גורמים באורח החיים, כולל שינוי היבטים פרטניים בתזונה, חוו סיכונים הנמוכים בשמונים אחוזים לסבול מבעיות פוריות בשל הפרעות ביוץ, בהשוואה לנשים שלא הקפידו על תזונה בריאה. המחקר פורסם בכתב העת Obstetrics & Gynecology.

הנשים שהשיגו את ציוני תזונת הפריון הגבוהים ביותר, אכלו פחות מזונות המכילים שומני טראנס, סוכרים ופחמימות, וצרכו יותר חלבונים מירקות מאשר מבעלי חיים. הן אכלו יותר סיבים וברזל, נטלו יותר ויטמינים, ונמצאו כבעלות אינדקס מסת גוף (BMI) בריא למשך פרקי זמן ארוכים יותר מדי יום, ובאופן מפתיע, צרכו יותר מוצרי חלב עתירי שומן ופחות מוצרי חלב דלי שומן. הקשר בין ציון גבוה בתזונת פוריות לבין סיכון נמוך יותר לבעיות פוריות, נמצא זהה אף בקבוצות שונות של נשים, ללא קשר לגיל או להריונות קודמים.

תזונה טבעית ופריון מאגדת מחקרים והמלצות המבוססות על הרגלי תזונה מסורתיים שהיו מיושמים בעבר כשאנשים היו פוריים יותר, לפני שנכנסו לעולם המזונות התעשייתיים. תזונה נכונה הוכחה כמפחיתה את הסיכון לסיבוכים בהריון, במיוחד רעלת הריון, והיא משפרת את סיכויי הצלחת השגת הריון בריא ושמירה עליו בשל שפע החלבונים, המינרלים, הסידן והשומנים הבריאים המאפיינים אותה.

השפעת תזונה טבעית על הפוריות

תזונת פוריות מסייעת להזנת הגוף. כשהגוף ניזון באופן המיטבי ביותר עם הימנעות ממזונות שאינם בריאים, הוא מסוגל לתקן ולשקם את עצמו. השפעות אלו מסייעות לפריון באופן משמעותי, במיוחד אם קיימת בעיית חוסר איזון הורמונלי או בעיית פוריות בסיסית.

תאי הגוף מתים באופן קבוע בזה אחר זה ותאים חדשים נוצרים להחלפת התאים הישנים. תהליך זה מתרחש בכל איבר, שריר, תא ורקמת הגוף, באופן קבוע. אבני הבניין של תאים חדשים אלו מתקבלים מהמזונות הנכונים. מטרת תזונה טבעית לפריון היא לסייע אף בתמיכת גוף בריא אשר מסוגל לרפא את עצמו וליצור תאים בריאים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב צרו איתנו קשר

המרכז לפוריות

המרכז לפוריות- כל מה שצריך לדעת על פוריות במקום אחד: מאמרים מקצועיים בנושא פוריות ומיניות, בעיות פוריות, טיפולי פוריות שימור פוריות ועוד.

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ייעוץ אנדוקרינולוג במרכז מומחים

הכניסו את הפרטים שלכם בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!